Wednesday 23 May 2012

makin aku rindu dia..makin dekat aku pada Allah..

assalamualaikum..hmm..akma sebenarnya rindu akan seseorang yang pernah hadir dalam hidup akma..seseorang yang menjadi element penting dalam diari akma..n someone that always make my day full with smiley..:')..but i know..Allah is the best planner for us..Allah sedarkan kami atas kekhilafan yang telah kami lakukan..because there is no entry in islam that permitted the love between male and female before akad..and this is Allah prohibited..akma harap dengan keputusan akma dan dia untuk lost contact akan sama-sama membuatkan kami makin dekat kepada Allah,.akma suka sangat sebenarnya dan sokong akan pasangan yang berkahwin awal..at least diorang dapat banyak kebaikkan event diorang perlu tanggung tanggungjawab yang besar..yela..at the same time..as a student and as a husband/wife..:).but it is better right than tanggung dosa yang bertambah-tambah sepanjang kapel tu..sebab pada akma..there is no term for islamic couple..even they say their not always contact,no dating,no touching2..but as long as u have a relation between male and female yang tidak melibatkan urusan rasmi seperti kerja ,kowang still berdosa taw..kowang telefon si dia even 2 minit je da senang-senang dapat dosa kering..belum lagi yang mesej sepanjang 24 jaw tu..:) akma bukan nak jadi ustazah ke atau ape2 je lah..akma pun insan biasa..yang belajar dari kesilapan..dan dari kesilapan tu kita cuba ubah diri kita..bukan duduk diam..tapi cari jalan untuk perbaiki kesilapan tu..akma tahu..masing2 ada pendapat dan pandangan yang berbeza..dan ini hanyalah sekadar pendapat akma yang masih kurang lagi dengan ilmu2 islam..but,.tak salahkan share apa yang kita tahu even sedikit..:)..kalau ada yang anggap,bila kapel ni rasa makin semangat nak belajar,why not kowang kahwin je sebab lagi seronok taw bila suami sendiri yang jadi pembakar semangat untuk kita belajar..hehe...cam da ada pengalaman je..dan jika ada yang kata,di sebabkan kapel ni la saya berubah dari jahat jadi baik,sebab pakwe saya selalu marah bila saya buat jahat..waaaa...ini sangat bagus betul..tapi..tapi..kan  lagi elok jika suami yang membetulkan kita,menegur kesilapan kita..free2 suami kita tu dapat pahala taw..:) ok lah,ini cuma pendapat akma je taw..tak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia..and lastly,akma nak nasihatkan for those yang tengah berpacaran jagalah jarak kowang..and for GIRL..please protect your dignity :'),...ok lah..sekadar perkongsian di pagi hari sebelum memulakan ulangkaji matapelajaran yang sangat -sangat senang..hehe..doakan akma ye..final exam is just around the corner..


assalam..

3 comments:

  1. amo, there's nothing wrong if we love someone before we get married. its fitrah. the important thing is how we manage that feeling in Islamic way.

    Moga dengan apa yang dilakukan menambahkan kecintaan kepadaNYa dan moga dipermudahkan urusan. Rusy nak gi makan nasi minyak Johor. Haha ;)

    ReplyDelete
  2. owh..tahu lah hilal asyraf nak kwen..hehe..yup..btol tu..ianya fitrah..dan kita pun tak boleh salahkan takdir tu..tapi cuma kena btolkan je..ikut cara yang halal..:)..thank rusy untuk perkongsian tu..

    ReplyDelete
  3. Hilal pulak. amo punye la. haha.

    ReplyDelete